EĞİTİM KONU BAŞLIĞI | : |
TERTİP DÜZENDE 5S PRENSİBİ
|
AMAÇ | : | Çalışma ortamlarında düzensizliklerden kaynaklanan düşük verimin ve kayıpların kontrol altına alınması için gerekli olan yönetim sisteminin prensiplerini açıklamak, uygulamalardan örnekler göstermek. |
İÇERİK | : |
|
|
| Ø 5 S’in Toplam Kalite Yönetimindeki yeri, Ø Neden 5 S? ve kuruma sağladığı yararları, Ø 5 S adımlarının detaylı anlatılması, Ø 5 S uygulama sürecinin anlatılması,
|
|
| Ø Adım : Proje Başlangıcı · Lider ve Sponsor seçimi · Ekibin oluşturulması · Hedef bölgenin tayini · Kuralların belirlenmesi |
|
| Ø Ayıkla (Seiri) · Kuralların oluşturulması (8 saat, 1 gün, 1 hafta) · Kırmızı Etiket (Red Tag) Uygulaması · Kırmızı Etiket (Red Tag) listesinin değerlendirilmesi · Performans ölçümü |
|
| Ø Düzenle (Seiton) – Hersey için bir yer ve herşey yerli yerinde · Kolay ulaşalabilirlik (30sn kuralı) · Herşey için bir yer
|
|
| Ø Temizle (Seiso) § Kirliliğin ekipmanlar ve ürün üzerinde etkileri · Kirlilik kaynaklarının belirlenmesi § Temizlik haritası oluşturma § Sorumluluk bölgelerinin belirlenmesi § Temizlik kontrol planlarının oluşturulması · Performans ölçümü |
|
| Ø Standartlaştır (Seiketsu) · Gözlem yapma ve potansiyel sorunları tespit etme
· Performans ölçümü |
|
| Ø Disipline et (Shitsuke) · Yönetimin desteği · Eğitim planı · Görsel iletişim araçlarının oluşturulması · Bölümlerin performans ölçümlerinin değerlendirilmesi
|
SÜRE | : | 1 Gün ( 8 saat ) |
Bilge MYM kuruluşu gerçekleşmiştir.
Bilge OSGB kuruluşu gerçeklemiştir.
Bilge İlk Yardım Eğitim Merkezi kuruluşu gerçekleşmiştir.
Bilge Akademi kuruluşu gerçekleşmiştir.